III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
За всички обособени позиции от № 1 до № 4, включително: За да се осигури законосъобразно приемане и обработване на отпадъците - резултат от корабоплавателна дейност в български пристанища за обществен транспорт с национално значение, участниците трябва да са вписани в регистъра на пристанищните оператори за извършването на пристанищни услуги, включващи приемане и обработване на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност, в съответствие с предвиденото в чл.117 от ЗМПВВППРБ и Наредба № 18 от 3.12.2004 г. за регистрация на пристанищните оператори в Република България или да са вписани в еквивалентен регистър, или да притежават еквивалентни документи, доказващи, че имат право да осъществяват пристанищни услуги, включващи приемане и обработване на отпадъците - резултат от корабоплавателна дейност, или да са придобили право да извършват пристанищни услуги, включващи приемане и обработване на отпадъците - резултат от корабоплавателна дейност съгласно законодателството на държавата, в която са установени. При подаване на офертата участниците декларират съответствието си с изискването за годност за упражняване на професионална дейност чрез: попълване на номер, дата, срок на валидност, предмет и издател на Удостоверението за вписване в регистъра на пристанищните оператори/документа, доказващ вписването в еквивалентния регистър, или на еквивалентните документи или посочване на конкретните разпоредби от законодателството на съответната държава, по силата на които са придобили право да осъществяват пристанищни услуги, включващи приемане и обработване на отпадъците - резултат от корабоплавателна дейност, или посочване на безплатен публичен регистър, от който горните обстоятелствата могат да се установят, в Част IV Критерии за подбор, раздел „А” на ЕЕДОП. Преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, участникът, определен за изпълнител, представя: актуални доказателства за вписване в българския регистър на пристанищните оператори за предоставянето на морско-технически пристанищните услуги по приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност за съответното пристанище, за което се отнася обособената позиция, в случай, че това обстоятелство не може да бъде установено служебно от възложителя при проверка в регистъра на пристанищните оператори. В случай, че участникът, определен за изпълнител е чуждестранно лице, придобило право да извършва пристанищни услуги, включващи приемане и обработване на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност съгласно законодателството на държавата, в която е установено или е вписано в еквивалентен регистър на друга държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство, преди сключването на договора за възлагане изпълнението на съответната обособена позиция, следва да бъде вписан в българския регистър на пристанищните оператори за предоставянето на морско-технически пристанищните услуги по приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност за съответното пристанище, за което се отнася обособената позиция и да се снабди с удостоверение за направеното вписване. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
Участниците да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за съответната обособена позиция, изчислен на база на годишните обороти. Съгласно § 2, т. 67 от ДР на ЗОП: "Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката" е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейност, попадащи в обхвата на обществената поръчка. За обособени позиции от № 1 до № 4 включително: Под „сферата, попадаща в областта на поръчката" за съответната обособена позиция възложителят разбира: приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност. За доказване на финансовото и икономическото си състояние участниците при подаване на офертата представят справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката по съответната обособена позиция, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години (2014, 2015 и 2016 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, чрез попълване на т. 2А, раздел „Б” на Част IV „Критерии за подбор“ на ЕЕДОП за всяка обособена позиция, за която падават оферта. Преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, участникът, определен за изпълнител по съответната обособена позиция, представя актуална справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за същата обособена позиция, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години (2014, 2015 и 2016 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
За Обособена позиция № 1: „Приемане и обработване на нефтосъдържащи отпадъци /Анекс I от МАРПОЛ 73/78/ и на битово-отпадни води /Анекс IV от МАРПОЛ 73/78/ - пристанище Варна”: Участниците да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за обособена позиция № 1, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години (2014, 2015 и 2016 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, не по-малък от 768 630 лв. (седемстотин шестдесет и осем хиляди шестстотин и тридесет лева). За Обособена позиция № 2: „Приемане и обработване на твърди отпадъци /Анекс V от МАРПОЛ 73/78/ - пристанище Варна”:Участниците да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за обособена позиция № 2, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години (2014, 2015 и 2016 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, не по-малък от 230 800 лв. (двеста и тридесет хиляди и осемстотин лева). За Обособена позиция № 3: „Приемане и обработване на нефтосъдържащи отпадъци /Анекс I от МАРПОЛ 73/78/ и на битово-отпадни води /Анекс IV от МАРПОЛ 73/78/ - пристанище Бургас”: Участниците да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за обособена позиция № 3, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години (2014, 2015 и 2016 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, не по-малък от 192 160 лв. (сто деветдесет и две хиляди сто и шестдесет лева). За Обособена позиция № 4: „Приемане и обработване на твърди отпадъци /Анекс V от МАРПОЛ 73/78/ - пристанище Бургас”: Участниците да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за обособена позиция № 4, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, не по-малък от 281 640 лв. (двеста осемдесет и една хиляди шестстотин и четиридесет лева).
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
За всички обособени позиции от № 1 до № 4, вкл.: 1. Участниците да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката по съответната обособена позиция. За доказване на посоченото изискване участниците представят Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка с посочване на стойностите, датите и получателите, вид на доказателствата за извършените услуги, номера, дати на издаване и издатели в т. 1б, раздел „В” от Част IV Критерии за подбор на ЕЕДОП за всяка обособена позиция, за която подават оферта. Преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, участникът, определен за изпълнител, представя актуален списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, заедно с доказателства за извършените услуги, посочени в Списъка от ЕЕДОП. 2. Участниците да разполагат с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката по съответната обособена позиция. За доказване на посоченото изискване участниците представят декларация за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката по съответната обособена позиция, чрез попълване на конкретни вид, наименование, количество, капацитет и технически характеристики на предлаганите мобилни приемни съоръжения, както и данни за номерата, датите на издаване и издателите на документите, удостоверяващи годността на предложените мобилните приемни съоръжения да бъдат използвани за приемане и обработване на съответните отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност (актове за националност, свидетелства за годност, позволителни за плаване, свидетелства за регистрация и др.п.) в т. 9, раздел „В” от Част IV Критерии за подбор на ЕЕДОП за всяка обособена позиция, за която подават оферта. Преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, участникът, определен за изпълнител, представя актуална декларация за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката по съответната обособена позиция, съобразно посоченото в ЕЕДОП. 3.Участниците следва да прилагат система за управление на качеството и да прилагат системи или стандарти за опазване на околната среда. За доказване на посочените изисквания при подаване на офертата участниците декларират номер, дата на издаване, срок на валидност, издател на съответния сертификат/еквивалентен документ и обхват на системата (сертификацията) в раздел „Г” от Част IV Критерии за подбор на ЕЕДОП за всяка обособена позиция, за която подават оферта. Преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, участникът, определен за изпълнител, представя валидни сертификати ЕN ISO 9001:2008/15 или еквивалентен и ЕN ISO 14001:2004 или еквивалентен, издадени от акредитирани лица с обхват на системата/сертификацията, отговарящ на предмета на поръчката или еквивалентни документи, издадени от независими лица, акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието или доказателства за еквивалентните мерки за осигуряване на качеството и за опазване на околната среда.
1. За всички обособени позиции от № 1 до № 4, включително: Участниците да са изпълнили дейности (поне 1 услуга) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката по съответната обособена позиция, най-много за последните (най-много) 3 (три) години от датата на подаване на офертата. Под „дейности с предмет и обем сходни с тези на поръчката по обособ. позиция № 1" се има предвид: услуги по приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, представляващи нефтосъдържащи отпадъци и битово-отпадни води, с обем не по-малък от 7000 куб. м. Под „дейности с предмет и обем сходни с тези на поръчката по обособ. позиция № 2” се има предвид: услуги по приемане и обработване на твърди отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност с обем не по-малък от 1300 куб. м. Под „дейности с предмет и обем сходни с тези на поръчката по обособ. позиция № 3” се има предвид: услуги по приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, представляващи нефтосъдържащи отпадъци и битово-отпадни води, с обем не по-малък от 1700 куб. м. Под „дейности с предмет и обем сходни с тези на поръчката по обособ. позиция № 4” се има предвид: услуги по приемане и обработване на твърди отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност с обем не по-малък от 900 куб. м. 2. Участниците да разполагат с мобилни приемни съоръжения, необходими за изпълнение на поръчката по съответната обособена позиция, с капацитет и възможности не – по малки от посочените за съответното пристанище и за отпадъците – резултат от корабоплавателна дейност по съответния анекс от МАРПОЛ 73/78 в действащите планове за приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност. Капацитетът на мобилните приемни съоръжения за отпадъците – резултат от корабоплавателна дейност по анексите на МАРПОЛ 73/78 в действащите планове за приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност е, както следва: - По обособена позиция № 1 (за пристанище Варна по Анекси I и IV от МАРПОЛ 73/78) - 536 куб.м; - По обособена позиция № 2 (за пристанище Варна по Анекс V от МАРПОЛ 73/78) - 33.5 куб.м; - По обособена позиция № 3 (за пристанище Бургас по Анекси I и IV от МАРПОЛ 73/78) - 426 куб.м; - По обособена позиция № 4 (за пристанище Бургас по Анекс V от МАРПОЛ 73/78) - 65 куб.м. До действащите планове за приемане и обработване на отпадъци е осигурен пълен и безплатен достъп на официалната страница на предприятието, на адрес: www.bgports.bg. 3. Участниците следва прилагат система за управление на качеството съгласно изискванията на стандарт ЕN ISO 9001:2008/15 или еквивалентен или еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, както и да прилагат системи или стандарти за опазване на околната среда съгласно изискванията на стандарт ЕN ISO 14001:2004 или еквивалентен, или еквивалентни мерки за опазване на околната среда с обхват на системите (сертификациите/мерките), отговарящ на предмета на поръчката.
|
|
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие
не е приложимо
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|
III.1.6) Гаранцията за изпълнение на договора на съответната обособена позиция е в размер на 5% от неговата обща стойност без ДДС, определена въз основа на предложената единична цена от избрания Изпълнител за приемане и обработване на 1 куб. м отпадък-резултат от корабоплавателна дейност и прогнозното количество отпадъци за тази обособена позиция. Гаранцията се представя в една от следните форми: депозит на парична сума по сметка на Възложителя; банкова гаранция в полза на Възложителя; в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на Изпълнителя. Участникът, определен за Изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение.Изпълнителят е длъжен да поддържа валидността на гаранцията за изпълнение за целия период на договора и най-малко 30 дни след изтичане срока на договора. Изискванията към гаранцията, основанията и сроковете за задържането, усвояването или възстановяването й са уредени в Указанията за подготовка на офертите и Проектите на договори.
|
III.1.7) Възложителят заплаща по индиректната с-ма реално приетите и обработени отпадъци - р-тат от корабоплавателна дейност по конкретния Анекс на МАРПОЛ 73/78, в съответното пристанище с кодове, посочени в Технич. спецификация по съответн. обособ. позиция до максимално допустимото количество, регламентирано в Тарифата за пристанищните такси, събирани от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и сдадени в рамките на часовете, съгласно предвиденото в Тарифата. Плащанията са месечни и се извършват въз основа на приемо-предавателни протоколи за приемане на услугите за съответния предходен месец, към които задължително се прилагат: 1. Месечен отчет на Изпълнителя със справките, подписани от капитаните на обслужените кораби и представител на Изпълнителя, удостоверяващи реално приетите видове и обеми отпадъци; 2. Документите, издадени от крайното приемно съоръжение, удостоверяващи, че отпадъците са предадени за третиране.Сроковете и условията за плащане са уредени в Проектите на договори.
|
III.1.8) Няма изискване обединенията да имат правна форма, за да участват в поръчката или за да бъде сключен договор с тях за изпълнението й. Документът, от който е видно правното основание за създаване на обединение, да съдържа следната информация във връзка с конкретната поръчка: а) правата и задълженията на участниците в обединението (вкл. задължение на членовете на обединението да не извършват промени в състава му след подаването на офертата, освен ако това не е с цел да се докаже съответствие с изискванията към личното състояние или критериите за подбор, както и задължение на членовете на обединението в него да не го прекратяват до приключване изпълнението на поръчката по съответната обособ. позиция); б) разпределението на отговорността между членовете на обединението; в) дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението. В документа страните да са определили партньор, к-о представлява обединението за целите на поръчката и да са уговорили солидарна отговорност.
|