Деловодна информация
1158
05-11-36 20/12/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
20/12/2019 (дд/мм/гггг)
1158-2019-0055 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка - комунални услуги

Директива 2014/25/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възложител

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възложители, които отговарят за процедурата)

Държавно предприятие Пристанищна инфраструктура 130316140
бул. Шипченски проход № 69
София BG411 1574 България
инж. Венцислав Кръстев- експерт в дирекция СРПУЕ +359 28079999
office@bgports.bg +359 28079966

Интернет адрес/и

http://bgports.bg

http://bgports.bg/bg/zop/333


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.bgports.bg/bg/zop/342
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.6) Основна дейност 

Пристанищни дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ППС и СПРЕАЗ в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение" по две обособени позиции
42990000      
Доставки

Предметът на обществената поръчка е разделен на две обособени позиции, както следва:
- Обособена позиция № 1 „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските речни и морски пристанища за обществен транспорт с национално значение“;
- Обособена позиция № 2 „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на съоръжения за превенция и реагиране при експлоатационни и аварийни замърсявания (СПРЕАЗ) в българските речни и морски пристанища за обществен транспорт с национално значение“.
Подробно описание на изискванията и техническите характеристики, поставени от възложителя към изпълнението на доставката от предмета на поръчката се съдържат в Техническата спецификация, неразделна част от настоящата документация.
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

„Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските речни и морски пристанища за обществен транспорт с национално значение“ 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
42990000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323
BG325
BG331
BG341
BG312

Пристанищата за обществен транспорт с национално значение и техните терминали, разположени в градовете Русе, Силистра, Лом, Варна и Бургас

Поръчката по обособена позиция № 1 включва доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пет комплекта ППС (контейнери и стелажи) – по един за всяко от пристанищата Русе, Силистра, Лом, Варна и Бургас. В предмета на поръчката е включена и гаранционната поддръжка на съоръженията.
Подробно описание на изискванията и техническите характеристики, поставени от възложителя към изпълнението на доставката от предмета на поръчката се съдържат в Техническата спецификация, неразделна част от настоящата документация.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
65000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
200

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
„Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“, финансиран от ОП „Транспорт 2014-2020"

II.2) Описание 1

Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на съоръжения за превенция и реагиране при експлоатационни и аварийни замърсявания в бълг. речни и морски пристанища за обществен транспорт с нац. значение 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
42990000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323
BG331

Местата, на които следва да бъде извършена доставката по Договора са пристанищата за обществен транспорт с национално значение в градовете Русе и Варна.

Поръчката по обособена позиция № 2 включва:
• доставка, въвеждане в експлоатация и тестване на два комплекта СПРЕАЗ (за нефтоводни и твърди отпадъци) съответно по един комплект до Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток) и до Пристанище Варна (Морска Гара Варна);
• доставка и въвеждане в експлоатация на 5 броя бързоходни лодки (за събиране на твърди отпадъци) в пристанищата Русе и Варна;
• обучение на специалисти на възложителя за работа със съоръженията;
• осигуряване на гаранционна поддръжка.
Подробно описание на изискванията и техническите характеристики, поставени от възложителя към изпълнението на доставката от предмета на поръчката се съдържат в Техническата спецификация, неразделна част от настоящата документация.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
9428000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
500

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“, финансиран от ОП "Транспорт 2014-2020"

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Не са поставени изисквания, свързани с годността (правоспособността) за упражняване на професионална дейност.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участниците следва да посочат информация за реализирания от тях специфичен оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислени на база годишните обороти за последните 3 (три) приключили финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.) - важи за всички обособени позиции.

Участниците следва да са реализирали през последните 3 (три) приключени финансови години (2016, 2017, 2018 г.), в зависимост от датата, на която са създадени или са започнали дейността си, минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, както следва:
- За Обособена позиция № 1 – минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката в размер на 120 000 (сто и двадесет хиляди) лева.
За „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ се приема сумата, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейности, включващи доставка и/или поддръжка на съоръжения за приемане на отпадъци.
- За Обособена позиция № 2 – минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката в размер на 18 000 000,00 (осемнадесет милиона) лева.
За „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ се приема сумата, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейности, включващи доставка и/или поддръжка на съоръжения, свързани с опазването на околната среда и/или събирането на отпадъци в областта на водния транспорт.
При подаване на оферта, съответствието с изискването се декларира в еЕЕДОП (Част IV „Критерии за подбор”, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“, т. 2а).
В случаите по чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП съответствието с горното изискване се доказва с представянето на документ по чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП, а именно справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Информацията от документите обхваща последните три приключили финансови години. Информацията може да обхваща и по-кратък период в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е създаден или е започнал дейността си.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи горепосочените документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците следва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката за последните 3 (три) години от датата на подаване на офертата - важи и за двете обособени позиции.
2. Участниците в процедурата по обособена позиция № 2 следва да прилагат система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалент с обхват в областта на разработване и/или производство и/или търговия и/или доставка и поддръжка на оборудване / съоръжения / решения за опазване на околната среда - важи само за обособена позиция № 2.
3. Участниците в процедурата по обособена позиция № 2 следва да прилагат система за управление на околната среда, съгласно стандарта EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват в областта на разработване и/или производство и/или търговия и/или доставка и поддръжка на оборудване / съоръжения / решения за опазване на околната среда - важи само за обособена позиция № 2.


1. През последните 3 (три) години от датата на подаване на офертата, участниците в процедурата следва да са изпълнили успешно минимум една дейност с предмет и обем, идентична или сходна с тези на поръчката по съответната обособена позиция.
За дейности с предмет и обем „сходни с тези на поръчката“ се приемат:
- За Обособена позиция № 1 – доставка на минимум 20 броя съоръжения (контейнери) за приемане на отпадъци, всеки с вместимост поне 1000 л.;
- За Обособена позиция № 2 – доставка и въвеждане в експлоатация на минимум 3 броя съоръжения за реагиране при замърсявания във водни пространства (съоръжения за събиране на отпадъци от водната повърхност, предназначени за разливи и отпадъци).
При подаване на оферта, съответствието с изискването се декларира в еЕЕДОП (Част IV „Критерии за подбор”, Раздел В „Технически и професионални способности“, т.1б).
В случаите по чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП съответствието с горното изискване се доказва със списък на изпълнените доставки, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с документи, които доказват извършената услуга.
Към участниците по обособена позиция № 2:
2. Участниците в процедурата по обособена позиция № 2 трябва да прилагат система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалент с обхват в областта на разработване и/или производство и/или търговия и/или доставка и поддръжка на оборудване / съоръжения / решения за опазване на околната среда.
При подаване на оферта, съответствието с изискването по т. 3.3.2. се декларира в еЕЕДОП (Част IV, Раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“).
В случаите по чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП съответствието с горното изискване се доказва с представяне на заверено копие или оригинал на сертификат за EN ISO 9001:2015 или еквивалент с обхват в областта на разработване и/или производство и/или търговия и/или доставка на оборудване / съоръжения / решения за опазване на околната среда.
3. Участниците в процедурата по обособена позиция № 2 трябва да прилагат система за управление на околната среда, съгласно стандарта EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват в областта на разработване и/или производство и/или търговия и/или доставка и поддръжка на оборудване / съоръжения / решения за опазване на околната среда.
При подаване на оферта, съответствието с изискването по т. 3.3.3. се декларира в еЕЕДОП (Част IV, Раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“).
В случаите по чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП съответствието с горното изискване се доказва с представяне на заверено копие или оригинал на сертификат за EN ISO 14001:2015 или еквивалент с обхват в областта на разработване и/или производство и/или търговия и/или доставка и поддръжка на оборудване / съоръжения / решения за опазване на околната среда.
Съгласно чл. 64, ал. 7 от ЗОП ще бъдат приемани и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и управление на околната среда, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по не зависещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните. Сертификатите по т. 2. и 3. трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от ЗНАООС. За отговарящи на изискванията се приемат и еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие 

не е приложимо
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
III.1.6)
Преди подписване на договора и за двете обособени позиции, изпълнителят представя гаранция за неговото изпълнение в размер на 3 % (три на сто) от общата цена на съответния договор без ДДС.
Гаранцията за изпълнение се предоставя в една от следните форми:
а) парична сума;
б) банкова гаранция;
в) застраховка.
Участникът, определен за изпълнител на поръчката по обособена позиция № 2, представя гаранция, обезпечаваща авансовото плащане по договора.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение и гаранцията за авансовото плащане по обособена позиция № 2 се уреждат в договора за изпълнение на съответната обособена позиция.
III.1.7)
1. Посочената прогнозна стойност за поръчката като цяло, съответно прогнозните стойности на отделните обособени позиции, представлява максималния финансов ресурс, с който възложителят разполага за изпълнение на поръчката.
2. Към момента на откриване на процедурата за възлагане на обществената поръчка не е осигурено финансирането за нейното изпълнение. В тази връзка на основание чл. 114 от ЗОП, договорът с избрания изпълнител ще бъде сключен под условие, като всяка от страните може да поиска неговото прекратяване без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му.
3. Начинът на плащане на изпълнението на поръчката е посочен в проекта на договор за изпълнение на съответната обособена позиция, където е предвидена схема на плащанията.
III.1.8)
Няма изискване обединенията да имат правна форма за да участват в поръчката или за да бъде сключен договор с тях за изпълнението й.
В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, задължително в акта за създаване на обединението, членовете следва да уговорят солидарна отговорност за изпълнението на договора за обществената поръчка и трябва да бъде посочена следната информация:
- права и задължения на участниците в обединението;
- разпределение на отговорността между членовете на обединението;
- дейности, които ще изпълнява всеки член на обединението;
- определяне на партньор, който ще представлява обединението (може да бъде направено и в отделен/обособен документ).
Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Периодични индикативни обявления - комунални услуги; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

28/01/2020 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

27/07/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

29/01/2020 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

Заседателна зала в Главното управление на ДП "Пристанищна инфраструктура" на адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" № 69, ет. 4

Офертите ще бъдат отворени на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от процедурата за възлагане на обществената поръчка участник, когато преди или по време на провеждането й за него са възникнали обстоятелствата по чл. 54, ал.1 и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3 - 5 от ЗОП. Основанията за отстраняване се прилагат съобразно чл. 57 от ЗОП. Доказването липсата на основанията за отстраняване се извършва по реда на чл. 58 от ЗОП. Участник, за когото са налице основанията за отстраняване, посочени в чл. 54, ал. 1 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3-5 от ЗОП, има право да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване.
Не се допуска до участие в процедурата и се отстранява участник, за когото са приложими хипотезите на чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, освен ако не е приложима разпоредбата на чл. 4 от същия закон.
Не се допуска до участие в процедурата и се отстранява участник, за когото са налице забранителните основания по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
Освен на посочените по-горе основания, възложителят отстранява от процедурата:
а) участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка, или в документацията;
б) участник, който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия за изпълнение на поръчката;
в) участници, които са свързани лица;
г) участник, подал заявление за участие или оферта, които не отговарят на условията за представяне, включително за форма, начин и срок.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП жалби могат да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/12/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва