Подмяна на изгнила дървена траверсова скара на 180 м челен подкранов път – Западен кей в Пристанище Лом

09 Декември 2014

Челният подкранов път на Западния кей е с дължина 335 м, построен през 1984 г. върху дървена траверсова скара, релси тип S49 монтирани на единични реброви подложки без наклон. В следствие дългогодишната експлоатация на подкрановия път през годините, конструкцията на пътя включваща горно и долно строене бяха напълно аморизирани. В следствие на това, подкрановият път се харектаризираше с недопустими отклонения по ос и ниво, което наложи да се извърши основен ремонта на пътя и през 2010 г.

Към момента поради използване на лош дървен материал за направа на траверсите, изпълнената траверсовата скара на 180м от подкрановия път е напълно изгнила и това налага нейната подмяна. Моментното състояние на пътя налага крановете да не работят в този участък от пътя и откритите складови площи на терминал Западен кей не могат да се използват рационално. Към днешна дата техническото състояние на пътя налага да се извърши спешен ремонт, включващ цялостна подмяна на дървената траверсова скара на 180м от пътя. Дейностите, свъразани с подмяната й са от съществено значение за осигуряване на безопасността за живота и здравето на хората в района на обекта, както и за сериозни производствени аварии, които могат да причинят материални щети върху акостирала плавателна техника, подвижен железопътен състав, автомобилна техника и разположената в обсега на крана инфраструктура. Ремонтните работи включват демонтаж на 180м. от съществуващия подкранов път (релси, траверси, скрепление), извозване на извадените материали от подкрановия път и сортирането им на площадка в района на Пристанищен Комплекс Лом,депониране на депо на изкопаният баласт на разстояние до 3 м, пресявка, направа на баластов килим, уплътняване на баластов килим с вибро валяк, нареждане по схема на дървени траверси с размери 0,25 х 0,22 х 1,3 м с междуосово разстояние 50 см., монтиране на реброви подложки, монтиране на релса тип S49 посредством скрепителен материал, нахвърляне на баласт за направа на баластова призма, последователна направа на I-ва, II-а и III-та нивелация на подкрановия път и окончателно планиране на баластова призма. Монтиране на стоманобетонови плочи в зоната на целия подкранов път. Предвидените за изпълнение строителни и ремонтни дейности попадат в хипотезата на чл. 151 от Закона за устройство на територията и за тях не е необходимо издаване на разрешение за строеж.